Dzisiejszy dzień zaczniemy od zagadki I. Fabiszewskiej, która będzie odpowiedzią na to pytanie, o czym dzisiaj będziemy rozmawiać.
Dmucha, gwiżdże, wieje,
strąca liście z drzew,
między gałązkami
słychać jego śpiew.
Dmucha, gwiżdże, wieje,
strąca liście z drzew,
między gałązkami
słychać jego śpiew.
Odgadliście co to takiego? Tak, oczywiście to wiatr, który jesienią wieje znacznie częściej i jest bardzo chłodny. A wiecie, co robi wiatr?
Spróbujcie wyobrazić sobie, że jesteście wiatrem, a gdy już wyobraźnia Wam podpowie, spróbujcie dokończyć zdanie: Gdybym był wiatrem, to…
✅ Do tej pory poznaliśmy zapis cyfrowy liczb:
Spróbujcie wyobrazić sobie, że jesteście wiatrem, a gdy już wyobraźnia Wam podpowie, spróbujcie dokończyć zdanie: Gdybym był wiatrem, to…
✅ Do tej pory poznaliśmy zapis cyfrowy liczb:
Pamiętacie co to za liczby?
✅ A teraz czas na kilka matematycznych zadań.
📐 Nasz jesienny wiatr to psotnik. Zrzuca liście z drzew, przykrywa chmurami niebo. Tymczasem nasz przedszkolny wiatr przywiał do nas kilka chmurek. Zobaczcie.
Po lewej stronie jest 1 chmura, po prawej 3 chmury. Ile to razem chmur?
Tak, świetnie. Razem to 4 chmury.
📐 Wiatr pomieszał chmury i poprzestawiał. Teraz po lewej stronie są 2 chmurki i po prawej też 2 chmurki. Ile to razem chmurek?
Tak, oczywiście, znowu mamy 4 chmurki.
📐 Wiatr chciał dzieciom zrobić psikusa i jeszcze raz poprzestawiał chmury. Teraz po lewej stronie widzimy 3 chmury, a po prawej jest 1 chmurka. Ile to razem chmur?
Oczywiście ilość chmurek się nie zmieniła. Choć psotnik wiatr próbował je przestawiać na różne sposoby, ciągle mamy 4 chmurki.
📐 Teraz przyjrzyjcie się cyfrze 4 i policzcie ile obok narysowanych jest monet? A ile jest parasoli?
📐 Przyjrzyjcie się obrazkom poniżej. Policzcie pieski, podobnie jak liczyliśmy chmurki.
📐 A jeśli jeszcze macie ochotę na zabawy z czwórką, poczytajcie wraz z Rodzicem poniższy tekst wyrazowo-obrazkowy. Oczywiście Rodzice czytają tekst, a dziecko – obrazki. Miłej zabawy.
📐 Przeczytaliście? To może potraficie powiedzieć ile kół ma rower? A gdzie możemy znaleźć jeszcze 4?
📐 I ostatnie matematyczne zadanie na dzisiaj. Popatrzcie na obrazek poniżej i spróbujcie powiedzieć, jaki kolor ma czwarty parasol z kolei, jeśli liczymy od lewej strony.
✅ Teraz wypadałoby się trochę poruszać, zatem zapraszam do krótkiej zabawy:
Taniec wiatru
B. Forma
Fiu, fiu, fiu, sza, sza, sza, wiatr jesienny dzisiaj gra.
Fiu, fiu, fiu, sza, sza, sza, to zabawa na sto dwa.
Dziecko powtarza tekst, następnie wykonuje dowolne improwizacje ruchowe obrazujące taniec wiatru.
Rodzic recytuje tekst fragmentami i instruuje dziecko lub pokazuje ruchy, jakie powinno wykonać dziecko. Następnie powtarza go dziecko, równocześnie obrazując ruchem.
Pada deszcz, pada deszcz: - unosi ręce nad głowę, porusza nimi w nadgarstkach,
kapu-kap, kapu-kap, - wykonuje obrót wokół siebie,
a ja w deszczu idę sobie, no i śpiewam tak: - maszeruje w miejscu,
Kap, kap, kap, kap, kap, kap, a ja śpiewam właśnie tak. - klaszcze.
Szu, szu, pada kapuśniaczek.
To jesienna chmura płacze. - biega drobnymi krokami z wyciągniętymi przed siebie rękami,
Mam kalosze, jest kałuża, - zatrzymuje się,
więc kalosze w niej zanurzam. - rytmiczne tupie.
Tekst można recytować głośno lub cicho. Można też powtórzyć tekst kilka razy, raz głośno, raz cicho, na zmianę.
✅ Dziś jeszcze mieliśmy pośpiewać i pobawić się przy muzyce. Jednakże, skoro nie możemy bawić się wszyscy razem, dla dzieci pozostających w domu mam fantastyczną piosenkę, która pasuje do naszych matematycznych zabaw:
Można przy niej również wesoło poskakać, potańczyć, improwizować ruchem jej tekst.
A jeśli macie ochotę pośpiewać piosenkę, która nam będzie towarzyszyć w tym tygodniu, to zapraszamy do wspólnego śpiewania lub też improwizowania ruchem do tekstu piosenki. Jak kto lubi 😄
A jak już spotkamy się wszyscy razem, wtedy razem pobawimy się w rytm piosenki
✅A dla tych, którzy chcieliby poćwiczyć rączkę, myślę że doskonałym ćwiczeniem będzie narysowanie 4 kropel deszczu, albo 4 liści w jesiennych kolorach. Starsze dzieci mogą spróbować napisać na kartce, obok rysunku, cyfrę 4.
Dokładniej poćwiczymy pisanie liter i liczb, gdy już wrócicie do przedszkola.
Miłej zabawy, Motylki
💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧💧
Tymczasem, jak zwykle, z utęsknieniem oczekujemy zdjęć z Waszych zabaw w domu. Gdyby ktoś zapomniał, gdzie wysyłać, to Motylki przypominają, że wysyłamy zdjęcia na numer telefonu pani lub na naszego motylkowego maila: motylkipm20bytom@gmail.com , w zależności od tego, jak komu wygodniej.
💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗💗
FOTORELACJA
Franuś pięknie pracował dzisiaj w przedszkolu i później w domu też. Zobaczcie, jakie piękne prace wykonał. Brawo, Franuś, gratulacje!